Tel: 024 - 35 29 688 of mail: dorus@studiodorus.nl

Slimme marketing tips

Slimme marketing tips

SLIMME MARKETING TIPS. Het hoeft niet zo moeilijk te zijn.

Marketing is de olie van elke startende onderneming. Zonder marketing zal de onderneming vastlopen. Dus voor de entrepreneurs onder ons die hun diensten of producten willen opvoeren! Hier een aantal handige tips.

1. BOOST!
Geef de content in je social media een boost. Bedrijven vinden het steeds lastiger om hun boodschap onder de aandacht te krijgen. Volgens de laatste cijfers blijkt, dat gemiddeld maar 10% van de “vrienden” een link delen of Liken. Daarom is het een slimme zet om de betaalde functie van Facebook te gebruiken. Wanneer je een bericht hebt geplaatst op je pagina zie je de knop ‘bericht promoten’. Gebruik het! Voor minder dan € 5,- kan jij je bericht onder de aandacht van duizenden lezers brengen.

2. Deel en Re-tweet de content van anderen.
Deel niet alleen maar informatie over je prestaties. Maar voed mensen met bruikbare informatie. Betrek andere bedrijven en je klanten die invloed hebben in hun markt-segment. Re-tweet of deel de berichten van klanten en geef je mening. Volgers zullen je opmerken en ook jouw content delen.

3. Onderzoek pay-per-click adverteren.
Je kan ook verder kijken dan Google als het gaat om pay-per-click adverteren. Google heeft natuurlijk wel het grootste netwerk. Maar het is bij lange na niet je enigste keuze. Bing heeft bijvoorbeeld een goede reputatie voor bedrijven met als doelgroep de baby boom generatie. Je kan natuurlijk altijd zoeken op Partner Netwerken voor andere mogelijkheden en met een andere doelgroep.

4. Één keyword per advertentie.
Wanneer je een campagne start met meerdere keywords en maar één advertentie, gooi je geld weg. Creëer specifieke advertentie groepen die op één keyword doelen. Dan creëer je twee a drie advertenties voor dat ene keyword. Bekijk welke het beste werkt en ga ervoor.

5. Schep niet op maar geef de klant iets dat ze kunnen gebruiken.
Het grootste geheim in de media en public relations is dat de pers (en je potentiële klanten) erg geïnteresseerd zijn in de informatie die hen kan helpen te slagen. Niet in het promotionele verkoop praatje van jezelf. Door aan je lezers te denken en niet je eigen interesses, zal je een breder publiek aantrekken en zo ook meer klanten.

6. Één zin.
Dit is een voor de hand liggende tip. Maar deze wordt vaak compleet genegeerd door ondernemers. Je moet in één zin kunnen uitleggen wat je doet of waar je op doelt.

7. Bekijk waar je concurrenten worden vernoemd.
Creëer een Google Alert voor concurrerende merken. Onderzoek waar zij worden vernoemd en in welke context. Daarna bekijk je of het mogelijk is om daar ook vernoemt te worden. Vaak schrijven journalisten en bloggers over één bedrijf maar staan ook open om meerdere merken of bedrijfsnamen toe te voegen.

8. Verkort je onderwerp.
Krijg hierdoor een boost in email marketing door je onderwerp naar één woord te vertalen. Denk goed na over het woord. Het moet de interesse wekken, terwijl het ook relevant aan je bericht moet blijven. Met het juiste woord (2 a 3 mag ook) zul je zien dat je mailings vaker worden geopend. Test het eens uit op kleine mail campagnes voordat je aan het grote werk begint.

9. Kijk verder dan je neus lang is en denk “outside of the box”.
Wordt creatief als het om een budget en media aanbieders gaat. Slimme ondernemers krijgen het voor elkaar om grote billboards te strikken maar betalen alleen wanneer het resulteert in een verkoop van een product of dienst. Je zult versteld staan wat je voor elkaar krijgt als je er alleen maar om vraagt.

10. Durf te investeren.
Wanneer je niet mee gaat in de online wereld van vandaag en inspringt op nieuwe mogelijkheden om jezelf te promoten. Zul je stil blijven staan. Stel een budget vrij om je product of dient te promoten. Wanneer je met de juiste professionals samenwerkt zal het je altijd meer opleveren dan dat je investeert.

Benieuwd wat wij voor u kunnen beteken op het gebied van online marketing? Neem dan contact met ons op. Wij informeren u graag over de oplossingen die Studio Dorus te bieden heeft.

Contact